با مقصران حادثه استخر هاشمی نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده
سرخط خبرها

فوتبالیست مشهدی، قاتل تیم شهرخودرو| طعنه یک شادی

  • کد خبر: ۵۲۶۱۳
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
فوتبالیست مشهدی، قاتل تیم شهرخودرو| طعنه یک شادی
سومین شکست فصل شهرخودرو با درخشش سبحان خاقانی، بازیکن جوان مشهدی استقلال رقم خورد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هنوز ۱۲ دقیقه از سوت کوپال ناظمی به‌نشانه آغاز نبرد شهرخودرو و استقلال در چهارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال نگذشته بود که تیر اول را هافبک جوان مشهدی آبی‌های پایتخت به قلب میزبان زد. سبحان خاقانی را حالا شاید خیلی‌ها بشناسند، اما تا قبل از این بازی، کمترکسی می‌دانست یا به یادش بود که این بازیکن هم در فوتبال مشهد حضور دارد؛ استعدادی که در فوتبال شهر مشهد و مدارس پایه آن رشد کرد و بعد‌ها در تیم‌ملی نوجوانان درخشید. خاقانی چندصباحی در سیاه‌جامگان بود و بعد به تراکتور رفت. خبری از او نبود تا اینکه امسال، به ترکیب بزرگ‌سالان استقلال راه یافت و در بازی این تیم برابر شهرخودرو هم ثابت به زمین رفت و هم گل اول تیمش را به‌زیبایی به ثمر رساند.
 
او بعداز گل، روبه‌روی دوربین‌ها علامت «هیس» را نشان داد؛ علامتی که شاید مخاطبش مدیریت فوتبال مشهد باشد که قدر او را ندانست. گل این بازیکن مشهدی آغازی بود بر جریان کسب سومین پیروزی فصل استقلال و سومین شکست شهرخودرو، آن‌هم در ورزشگاه امام‌رضا (ع) شهر مشهد. آبی‌های پایتخت با ۳ امتیاز حاصل از برتری ۲ بر ۰ مقابل شهرخودرو حالا با ۱۱ امتیاز و تفاضل گل بهتر درمقایسه‌با صنعت‌نفت آبادان صدرنشین جدول هستند و شهرخودرو با همان ۷ امتیاز در مکان نهم جدول رده‌بندی ایستاده است.

پیراهن جدید، اسپانسر جدید

نماینده مشهد برای دیدار برابر استقلال درست مثل بازی با پرسپولیس، هم پیراهنش را عوض کرد و هم اسپانسر روی پیراهنش تغییر کرد. عنابی‌های مشهد در این دیدار با پیراهن‌های قرمز به میدان رفتند و گویا توانستند برای دیدار بزرگی که پخش‌زنده تلویزیونی دارد و شمار زیادی از دوست‌داران فوتبال در سراسر ایران به آن چشم دوخته بودند، تبلیغات ویژه روی پیراهن بگیرند.

دردسر زمین لغزنده در شب برفی مشهد

بارش شدید برف شب قبل‌از‌بازی اگرچه تردید‌هایی را برای برگزاری دیدار به وجود آورد، خیلی زود مسئولان ورزشگاه امام‌رضا (ع) این اطمینان خاطر را دادند که علاوه‌بر کشیدن کاور بر روی چمن، سیستم گرمایش و زه‌کشی زمین چمن مانع پایین‌آمدن کیفیت چمن ورزشگاه می‌شود. الحق‌و‌الانصاف هم زمین مسابقه بعداز بارش سنگین برف در مشهد به بهترین نحو آماده برگزاری بازی شد. اما نکته عجیب لغزنده‌بودن زمین شاید به‌دلیل یخ‌زدگی سطح چمن بود که باعث شده بود بازیکنان هر ۲ تیم مدام سُربخورند؛ مسئله‌ای که در دقایقی از بازی اشتباهات ۲ تیم را بالا برده بود.

نمایش فنی شهرخودرو در نبرد با استقلال

شاگردان جوان سیدمهدی رحمتی کار را پر اضطراب و شتاب‌زده آغاز کردند. چنان‌که آبی‌های پایتخت در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی صاحب توپ و میدان بودند و نه‌تن‌ها یک‌بار توسط سبحان خاقانی، بازیکن مشهدی خود، به گل رسیدند که اگر کمی هوشیارتر عمل می‌کردند می‌توانستند کار را خیلی زودتر از حد تصور تمام کنند. با این همه اخراج غافل‌گیرکننده عرفان معصومی، هافبک دفاعی شهرخودرو، در صحنه برخورد شدید با محمدحسین مرادمند، مدافع استقلال، ورق را به‌سود آبی‌پوشان برگرداند.
 
درحالی‌که انتظار می‌رفت بعداز این اتفاق که در دقیقه ۲۵ رقم خورد، قرمزپوشان میدان در لاک دفاعی فرو بروند و قافیه را ببازند، مشهدی‌ها با چند حمله خطرناک روی دروازه استقلال تا آستانه رسیدن به گل تساوی پیش رفتند. بااین‌همه، گل دقیقه ۴۵ دانشگر شمار گل‌های استقلال را به عدد ۲ رساند. شهرخودرویی‌ها یک‌بار در نیمه اول و یک‌بار در نیمه دوم توسط احمد الجبوری تیر دروازه استقلال را به لرزه درآوردند که اگر کمی خوش‌شانس‌تر بودند، شاید نتیجه متفاوتی برای این بازی رقم می‌خورد. به‌طور‌کل، عملکرد فنی شاگردان جوان رحمتی در ۶۵ دقیقه ده‌نفره‌بازی‌کردن برابر تیم پُرمهره استقلال خوب‌تر از حد تصور بود؛ عملکرد خوبی که البته با جبران نتیجه همراه نشد.

قاسمی‌نژاد، ستاره ارتش قرمزپوش

امین قاسمی‌نژاد اگرچه نتوانست دروازه استقلال را باز کند، در طول ۹۰ دقیقه بار‌ها با حرکات نشان داد کلاس بازی‌اش از سایر بازیکنان تیمش یک سروگردن بالاتر است. شاید به‌خاطر همین بود که هربار توپ به قاسمی‌نژاد می‌رسید، یک موقعیت خطرناک روی دروازه استقلال خلق می‌شد؛ البته در این بین نباید از نقش زوج او در خط‌حمله یعنی احمد الجبوری هم به‌سادگی گذشت که با کم‌دقتی در ضربات پایانی و ازدست‌دادن ۳ موقعیت صددرصد گل‌زنی، بار‌ها در تدارک کار‌های ترکیبی با قاسمی‌نژاد موفق نشان داد.

جلالی‌راد جانشین فراهانی می‌شود؟

نمایش پُراشتباه میلاد فراهانی در ۲ دیدار اخیر شهرخودرو حالا این سؤال را در اذهان هواداران شهرخودرو به وجود آورده که آیا با گذشت چند هفته از بازگشت سعید جلالی‌راد، گلر جوان و مشهدی شهرخودرو به این تیم، وقت بازی‌دادن به او نرسیده است؟ جلالی‌راد که سال‌های خوبی در پدیده مشهد داشته و دوران خدمتش در فجر، نمایش‌های درخشانی داشت، شاید علاج درد رحمتی و تیمش درون دروازه باشد. میلاد فراهانی یکی از مقصران اصلی گل دوم استقلال به شمار می‌رود؛ گلری که هم در خروج از دروازه به هنگام گل دوم تردید کرد و هم در محاسبات فرود ضربه سر دانشگر اشتباهی مرتکب شد.

۹۰ دقیقه، ۶ خطا!

یکی از نکات آماری عجیب دیدار شهرخودرو و استقلال ناکامی مطلق شهرخودرویی‌ها در مواجهات و برخورد‌های فیزیکی بازی بوده است. چنان‌که ثبت آمار ۶ خطا در طول نود و اندی دقیقه بازی بسیار عجیب است. بازیکنان شهرخودرو درحالی در طول بازی فقط ۶ بار خطا کردند که برای همین ۶ خطا، یک اخراجی و یک اخطاری دادند. در سوی مقابل، استقلالی‌ها ۲۲ خطا به ثبت رساندند.

فکری: همه از تماشای بازی لذت بردند

سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از پایان بازی برابر شهرخودرو گفت: هر تماشاگر بی‌طرفی از تماشای این بازی لذت برد. محمود فکری افزود: شاهد یک بازی زیبا و پُر‌موقعیت بودیم و مطمئنم بینندگان تلویزیونی از این بازی لذت بردند. وی افزود: بازی جان‌دار و پُر‌موقعیتی بود و هر ۲ تیم نمایش خوبی داشتند. فکری درباره داوری این دیدار اظهار کرد: داوری مشکل خاصی نداشت و فکر می‌کنم همه قبول دارند که بازیکن شهرخودرو در آن صحنه باید اخراج می‌شد. در کل باید به تیم داوری خسته‌نباشید بگویم.

رحمتی: بین ۲ نیمه به بازیکنانم گفتم می‌توانید گل بزنید

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو نیز پس از قبول شکست برابر استقلال در مشهد گفت: باید قبول کنیم که به لحاظ مهره و هزینه تفاوت‌های زیادی با استقلال داریم. با‌وجود‌این از تک‌تک بازیکنانم تشکر می‌کنم. سیدمهدی رحمتی افزود: تیم ده‌نفره ما مقابل استقلال ۴ موقعیت تک‌به‌تک ایجاد کرده و ۲ بار به تیرک دروازه می‌زند. فکر می‌کنم این اتفاق خیلی بزرگی است. وی خاطرنشان کرد: بین ۲ نیمه خیلی با بازیکنان صحبت کردم و به آن‌ها گفتم شما می‌توانید گل بزنید. مطمئنم تیم ما رفته‌رفته بهتر می‌شود و به اهدافی که داریم، می‌رسیم. رحمتی درباره داوری بازی اظهار کرد: قبلا هم گفتم درباره داوری صحبت نمی‌کنم و باید بگویم داوری بازی هم هیچ مشکلی نداشت؛ اما فکر می‌کنم هر‌چه اعتراض‌ها به داور بیشتر باشد، سوت‌ها به نفع تیم معترض می‌چرخد.

خاقانی: این شادی برای کسانی بود که چند سال مخالف حضورم بودند

زننده اولین گل استقلال در دیدار مقابل شهرخودرو می‌گوید در این چند سال کسانی بودند که مانع پیشرفت او شدند.

سبحان خاقانی، بازیکن مشهدی جوان گفت: خداراشکر که توانستیم با سختکوشی بازی را ببریم. درواقع از اینکه توانستم توانایی‌هایم را در شهرم به نمایش بگذارم، حس خوبی دارم.

او در ادامه درباره اینکه به نظر می‌رسد رفته‌رفته در ترکیب تیم جا افتاده نیز گفت: ان‌شاء‌ا... بتوانم بیشتر تلاش کنم تا بیشتر بازی کنم. خاقانی درباره خوش‌حالی بعد از گلش و سکوتی که با دستش نشان دادنیز گفت: تن‌ها خواستم با این حرکت کسانی را که چند سال مخالف حضور من بودند و نمی‌گذاشتند پیشرفت کنم، به سکوت دعوت کنم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->